Το τέλος του Wankel; Πιθανότατα όχι, με γερμανική μάλιστα βοήθεια!


Η συνεργασία της Mazda με την Audi θα μας φέρει το νέο Wankel και μαζί του, το επόμενο Mazda RX-8.
Στα σχεδόν 60 χρόνια παρουσίας του στην αγορά ο κινητήρας Wankel έχει αποθεωθεί αλλά και παράλληλα, κατηγορηθεί για πολλά. Και σήμερα, με τη στροφή της αυτοκίνησης σε πιο οικολογικές τεχνολογίες κίνησης, ο περιστροφικός αυτός κινητήρας δείχνει περισσότερο αναχρονιστικός από κάθε άλλη φορά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αυτή τη στιγμή μόνο το Mazda RX-8 συνεχίζει την εμπορική του πορεία με Wankel, οι μειωμένες πωλήσεις του οποίου μάλιστα, εξαιτίας των πολύ υψηλών εκπομπών CO2 του κινητήρα αυτού (299 γρ./χλμ.), θα οδηγήσουν σύντομα και στο τέλος του Wankel.

Όμως, το τέλος αυτό δεν θα είναι οριστικό, αφού πληροφορίες αναφέρουν σήμερα ότι η Mazda μας ετοιμάζει τη νέα γενιά του Wankel. Αυτή, θα υιοθετήσει ένα νέο σύστημα ανάφλεξης με λέιζερ, το οποίο θα αντικαταστήσει τα παραδοσιακά μπουζί και θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης και τον εκπομπών CO2. Το μοτέρ αυτό θα εγκατασταθεί στον αντικαταστάτη του RX-8 και θα συνδυαστεί με τις πλέον πρόσφατες οικολογικές τεχνολογίες για να μειώσει τις εκπομπές CO2.

Το πρωτότυπο Audi A1 e-tron με το μικρό Wankel κινητήρα.
Για λόγους κόστους μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Mazda θα συνεργαστεί με την Audi για την κατασκευή του, αφού τελευταία η γερμανική εταιρεία δείχνει αρκετό ενδιαφέρον για τους Wankel, όπως μας αποκάλυψε με το πρωτότυπο A1 e-tron, το οποίο έφερε έναν μικρό Wankel κινητήρα για να παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του. Φαίνεται λοιπόν, ότι θα έχουμε εξελίξεις και μάλιστα, είναι πολύ πιθανή πλέον μια πολύ ενδιαφέρουσα Ιαπωνο-Γερμανική συνεργασία, από την οποία θα προκύψει τουλάχιστον ένα νέο κουπέ μοντέλο.
TAG