Από εδώ ξεκίνησαν όλα: Αυτό είναι το πρωτότυπο Fiat 128 B1, το οποίο οδήγησε στο πρώτο Zastava 101, το οποίο
ξεκίνησε την κατασκευή του το 1971 και έμελλε να μείνει στην παραγωγή για 37
ολόκληρα χρόνια ξεπερνώντας τις 1.250.000 πωλήσεις.
Η ιστορία του πρωτότυπου Fiat 128 B1
πάνω στο οποίο βασίστηκε το Zastava
είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού πρόκειται ουσιαστικά για την 5θυρη έκδοση του
περίφημου Fiat 128, η
οποία όμως είχε απορριφθεί από τους Ιταλούς για το μοντέλο τους.
Μάλιστα, οι Ιταλοί της Fiat αποφάσισαν να την δώσουν στους Γιουγκοσλάβους της Zastava ύστερα από πολλές διαπραγματεύσεις και ως μια λύση ανάγκης έναντι του περίφημου Fiat 124 που ζητούσαν οι
άνθρωποι της Zastava
και το οποίο όμως η Fiat
το έδωσε στην πιο ισχυρή AvtoVAZ
για να δημιουργήσει το γνωστό μας Lada!
Η Zastava
από την πλευρά της πήρε τελικά το 128 B1 και, χωρίς μεγάλες αλλαγές, το παρουσίασε στις 15 Μαρτίου του
1971 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βελιγραδίου ως «Zastava 101», με την παραγωγή του να ξεκινά τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Το αυτοκίνητο, από την πρώτη στιγμή συγκέντρωσε το
ενδιαφέρον του κοινού για την χαμηλή τιμή του, την απλότητα της κατασκευής του,
αλλά και τα φθηνά ανταλλακτικά του, σε συνδυασμό με τους καλούς του χώρους και
τις ικανοποιητικές επιδόσεις του 1,1 λτ. με 55 ίππους κινητήρα του.
Έκτοτε και χωρίς μεγάλες αλλαγές, το Zastava παρέμεινε στην παραγωγή για 37
ολόκληρα χρόνια μέχρι το 2008, κατά τη διάρκεια των οποίων εξήχθη σε πολλές χώρες της Ευρώπης (και στην Ελλάδα) με την ονομασία «1100» γιατί η Peugeot είχε κατοχυρώσει το όνομα «101»,
ενώ διατέθηκε και σε αμαξώματα επαγγελματικού Van
ή Pick-Up.
Συνολικά, από τον Οκτώβριο του 1971 και μέχρι τον Νοέμβριο του 2008, στο ιστορικό
εργοστάσιο της Zastava
στο Κραγκούγεβατς παρήχθησαν ακριβώς 1.273.532 αυτοκίνητα του μοντέλου,
καθιστώντας το ως το πιο επιτυχημένο Zastava όλων των εποχών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου