Πολυτέλεια και δύναμη: Ιδού η 6η γενιά της Mercedes SL!

Πιο ελαφριά, ισχυρή, αλλά και οικονομική σε κατανάλωση, η 6η γενιά της SL παίρνει θέση στην κορυφή των κουπέ της Mercedes.
Έχοντας ξεπεράσει προ πολλού τα 50 χρόνια ιστορίας και οδεύοντας σιγά-σιγά προς το 60ο έτος – 2014 – παραμονής της στην κορυφή της γκάμας των αυτοκινήτων της Mercedes, η SL μπαίνει πλέον στην 6η της γενιά. Και αυτή, η 6η γενιά του θρυλικού μοντέλου που θα δούμε τον Ιανουάριο στο Ντιτρόιτ, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, δικαιώνει τα ακρωνύμια του ονόματός της (SL: από το γερμανικό Sport Leicht, δηλ. Ελαφρύ Σπορ), αφού θα είναι η πιο ελαφριά SL των τελευταίων ετών.

Έντονα πολυτελές και με ρετρό στοιχεία το εσωτερικό.
Στη νέα λοιπόν SL, η οποία φέρει τον κωδικό R321, η Mercedes έχει κάνει χρήση αποκλειστικά αλουμινίου για το αμάξωμα, το δάπεδο και την ανάρτηση, με αποτέλεσμα αυτή να είναι πλέον πιο ελαφριά κατά 140 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη. Φυσικά, αυτό το… ξελάφρωμα έχει ευεργετικά οφέλη τόσο στις επιδόσεις και την κατανάλωση του μοντέλου, όσο και στην ακαμψία του οχήματος, η οποία σύμφωνα με τη Mercedes είναι υψηλότερη από κάθε άλλη φορά. Πάντως η ίδια η μάρκα τονίζει ότι η νέα SL θα ήταν ακόμη πιο ελαφριά εάν δεν είχε εφοδιαστεί με τόσα περισσότερα συστήματα τεχνολογίας, όπως τα στάνταρ Attention Assist και Adaptive Break ή τα προαιρετικά PRE SAFE και Distronic Plus adaptive cruise control. Φυσικά, όπως και στην προηγούμενη γενιά της, έτσι και σε αυτή, η νέα Mercedes SL θα φέρει μεταλλική, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, η οποία θα ανοίγει ή κλείνει σε λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα. Για πρώτη φορά όμως η οροφή αυτή θα είναι διαθέσιμη σε δύο διαφορετικούς τύπους, γύαλινη ή η τύπου «Magic Sky Control» που έχουμε δει και στη νέα SLK, η οποία έχει τη δυνατότητα να σκουραίνει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Η νεά, "ενεργή" οροφή Magic Sky Control βρίσκεται και στην SL.
Στην Ευρώπη, η νέα Mercedes SL θα προσφερθεί αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και ειδικότερα, με δύο μοτέρ άμεσου ψεκασμού, που θα στέλνουν τη δύναμή τους στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου-σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων. Πρώτη επιλογή θα είναι η SL 350, με ένα V6 μηχανικό σύνολο 3,5 λίτρων, απόδοσης 302 ίππων και 370 Nm ροπής, η οποία απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα μόνο 5,9 δευτερόλεπτα και καταναλώνει 6,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Έπειτα, έρχεται η κορυφαία έκδοση SL 500 με V8 μοτέρ 4,7 λίτρων και διπλή υπερτροφοδότηση. Εδώ, έχουμε 12% περισσότερη δύναμη και 32% περισσότερη ροπή σε σχέση με την προηγούμενη SL 500 (429 ίπποι ισχύος και 700 Nm ροπής πλέον), με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται μόλις σε 4,6 δευτερόλεπτα.
TAG