Audi A1 quattro: Ξεχάστε το RS1, αυτό είναι το πιο γρήγορο Α1!

Το περιορισμένης παραγωγής A1 quattro των 256 ίππων θα είναι τελικά η πλέον σπορ επιλογή στη γκάμα του μικρού Audi.



Φημολογούνταν εδώ και σχεδόν 1 χρόνο ότι η Audi θα παρουσίαζε το μικρότερο RS μοντέλο της, το νέο RS1, που θα αποτελούσε και την κορυφαία έκδοση του Α1. Όμως, η προ λίγων ημερών αποκάλυψη του νέου A1 quattro, έδωσε τέλος σε αυτά τα σενάρια, μιας και το νέο αυτό μοντέλα θα αποτελέσει τελικά το γρηγορότερο μικρό της Audi και ένα από τα πιο γρήγορα μικρά αυτοκίνητα παραγωγής στην ιστορία!

Πολυτελές και σπορτίφ το εσωτερικό (προσέξτε το κόκκινο στροφόμετρο).
Μόλις 333 A1 quattro θα παραχθούν από την Audi και οι πρώτες παραδόσεις ξεκινούν το δεύτερο εξάμηνο του 2012. Διαθέσιμο αποκλειστικά σε λευκό χρωματισμό και με μαύρη οροφή, το κορυφαίο A1 βασίζεται σχεδιαστικά στο πρωτότυπο A1 clubsport quattro, που μας είχε δείξει η Audi στην Αυστρία στις αρχές του καλοκαιριού. Μάλιστα, τόσο η ονομασία του μοντέλου όσο και κάποια σχεδιαστικά του στοιχεία όπως οι λευκοί τροχοί, αποτείνουν φόρο τιμής στο αγωνιστικό παρελθόν της Audi και στο θρυλικό Audi quattro της δεκαετίας του ’80. Αντίστοιχα στο εσωτερικό έχουν προστεθεί κάποιες σπορ πινελιές σε τιμόνι, πίνακα οργάνων, πεντάλ και επιλογέα ταχυτήτων, ενώ ξεχωρίζει και το δερμάτινο σαλόνι με τα μπάκετ εμπρός καθίσματα.

Συνυφασμένη με το σπορ παρελθόν της φίρμας είναι η εμφάνιση.
Το πιο ενδιαφέρον όμως κομμάτι του νέου Audi A1 quattro κρύβεται κάτω από το περιτύλιγμα και έχει να κάνει τόσο με τα μηχανικά του μέρη, όσο και με την ανάρτηση και μετάδοση της κίνησης. Έτσι, κάτω από το μπροστινό καπό αναπαύεται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του 4κύλινδρου, 2λιτρου TFSI κινητήρα της μάρκας, ο οποίος αποδίδει 256 ίππους στις 6.000 στροφές και 350 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 2.500 στροφές. Η δύναμη, στέλνεται μέσω 6ατάχυτου μηχανικού κιβωτίου και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου, ενώ ειδικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσεις, προσδίδουν τα απαραίτητα σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Σημαντική λεπτομέρεια και η προσθήκη Sport λειτουργίας για το Σύστημα Ελέγχου της Πρόσφυσης (ESP), το οποίο μάλιστα, μπορεί να απενεργοποιηθεί και πλήρως. Από πλευράς επιδόσεων τέλος, η Audi δίνει 5,7 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και τελική 245 χλμ./ώρα για το A1 quattro, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση μπορεί να περιοριστεί στα 8,5 λτ./100 χλμ.
TAG