Η VW θα βασίσει πάνω από 40 διαφορετικά μοντέλα στη νέα MQB πλατφόρμα - Και αυτό είναι ρεκόρ στην ιστορία του αυτοκινήτου!

H νέα, τρίτη γενιά του Audi A3, είναι το μοντέλο που κάνει το ντεμπούτο της η νέα πασπαρτού πλατφόρμα του Ομίλου VW.
Τη "γνωρίσαμε" για πρώτη φορά κατά την παρουσίαση της νέας γενιάς του Audi A3 το Μάρτιο στην Γενεύη και πλέον, αυτή θα είναι η νέα πρωταγωνίστρια του Ομίλου VW: Η περίφημη προσθιοκίνητη πλατφόρμα MQB θα βασίσει πάνω της πάνω από 40 διαφορετικά μοντέλα, ώστε να δημιουργήσει ένα ασύλληπτο ρεκόρ στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Οι δυνατότητες αυξομείωσης των διαστάσεών της,
επιτρέπουν στην πλατφόρμα MQB να τοποθετηθεί
σε μια σειρά από νέα μοντέλα.
Το 2017 υπολογίζεται ότι σχεδόν 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο θα κατασκευάζονται πάνω στη νέα πλατφόρμα MQB της VW - σχεδόν η μισή ετήσια παραγωγή του Ομίλου, τονίζει σήμερα η Automotive News. Και φυσικά, ο νέος σταρ του Γερμανικού Group έρχεται για να παραδόσει μαθήματα στο πώς μπορεί να μειωθεί χρόνος και κόστος, στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Μεγάλο ατού της νέας αυτής πλατφόρμας είναι η δυνατότητά της να αυξομειώνει μήκος, πλάτος και μεταξόνιο, διατηρώντας την ίδια στιγμή σταθερές την τοποθέτηση του κινητήρα και τις αποστάσεις μεταξύ του εμπρόσθιου άξονα και των πεντάλ, ώστε τελικά να μπορέσουν να χτιστούν πάνω της μια σειρά από μικρά, μικρομεσαία, μεσαία, Crossover και SUV μοντέλα, των τεσσάρων μεγαλύτερων brand του VW Group (Audi, Seat, Skoda και VW).

Στο σχεδιάγραμμα, φαίνεται ότι μόνο ένα μικρό κομμάτι
του δαπέδου ("uniform") θα είναι κοινό σε όλα
τα μοντέλα που θα βασιστούν πάνω του.
Συνολικά, υπολογίζεται ότι πάνω από 40 καινούργια μοντέλα των τεσσάρων παραπάνω εταιρειών θα βασιστούν στο ίδιο δάπεδο, κάτι που θα δημιουργήσει ένα νέο ρεκόρ στην ιστορία του αυτοκινήτου. Η αρχή θα γίνει με το λανσάρισμα από το καλοκαίρι στην Ευρώπη της νέας γενιάς του Audi A3 και στα τέλη της χρονιάς, του νέου VW Golf. Ανάμεσα στα ονόματα μοντέλων που θα βασίσουν την ύπαρξή τους στο νέο δάπεδο MQB, διακρίνουμε επίσης τις επόμενες γενιές των VW Passat, Touran και Sharan, αλλά και των νέων Seat Leon και Skoda Octavia. Η νέα αυτή πλατφόρμα θα πλαισιωθεί από δύο ακόμη παγκόσμιες πλατφόρμες του Ομίλου, την MLB για τα μεγαλύτερα οχήματα με διαμήκεις κινητήρες, αλλά και την MSB, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα πισωκίνητα sportcars.

Στα χνάρια τη VW και η Mercedes, με την πλατφόρμα
της νέας A-Class να βασίζει 5 διαφορετικά μοντέλα.
Αυτή τη στιγμή, η VW είναι ο Όμιλος που έχει στην τάξεις του την πιο δημοφιλή πλατφόρμα παγκοσμίως, την προσθιοκίνητη PQ35 των compact αυτοκινήτων της, πάνω στην οποία αναμένεται να παραχθούν το 2012, 3 εκατομμύρια καινούργια μοντέλα. Δεύτερη στη σειρά είναι η πλατφόρμα MC-M της Toyota, η οποία είναι υπεύθυνη για την Corolla και το Camry, δηλαδή τα δύο πιο εμπορικά της μοντέλα. Πάντως, το δρόμο που ανοίγει η VW με την MQB πλατφόρμα αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες ώστε να μειώσουν το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων τους, ενώ ήδη η Mercedes θα χρησιμοποιήσει το νέο της προσθιοκίνητο δάπεδο της B-Class, τόσο στη νέα A-Class, όσο και σε 3 ακόμη νέα μοντέλα (δείτε εδώ).
TAG