Η Shell αποκαλύπτει το νέο της super οικονομικό αυτοκίνητο!

Με διαφορετικό design, βάρος μόλις 550 κιλά και πολύ χαμηλή κατανάλωση παρουσιάστηκε το νέο πρωτότυπο μίνι της Shell.
Ύστερα από 3 χρόνια εξέλιξης, η Shell μαζί με τον γνωστό σχεδιαστή Gordon Murray δημιούργησαν ένα επαναστατικό πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης, που στόχο έχει να προσφέρει τις πλέον οικονομικές και οικολογικές μετακινήσεις.

Το μήκος του μίνι της Shell είναι μόλις 2,5 μέτρα και το
αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
Το πρωτότυπο, που είναι γνωστό ως «Project M», βασίζεται πάνω στο αυτοκίνητο πόλης T.25 που είχε δημιουργήσει ο Murray το 2010. Για τη δημιουργία του, η Shell συνεργάστηκε και με την γνωστή εταιρία Geo Publicity.

Το συνολικό αποτέλεσμα μας δίνει ένα μάλλον περίεργης αισθητικής μίνι, με εσωτερικό που διαθέτει τρεις θέσεις σε διάταξη 1 εμπρός και 2 ακριβώς από πίσω, με πορτ-μπαγκάζ 160 λίτρων. Για την είσοδο μάλιστα των επιβατών, ανοίγει προς τα πάνω όλο το εμπρόσθιο μέρος του θαλάμου.

Για την είσοδο στο εσωτερικό ανασηκώνεται όλο το εμπρόσθιο
τμήμα της καμπίνας των επιβατών του αυτοκινήτου.
Παρά πάντως την περίεργη σχεδίαση, το νέο μίνι πρωτότυπο της Shell ξεχωρίζει για την κορυφαία του αεροδυναμική, που βρίσκεται στο cd: 0,29.

Επιπλέον αυτού, η όλη κατασκευή του έχει γίνει με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του βάρους του και έτσι, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα ανθρακονήματα, ενώ πολλά τμήματά του προέρχονται από 3D εκτυπωτή.

Μπροστά από τη θέση του οδηγού συναντούμε ένα λιτό κόκπιτ
με τρεις ψηφιακές οθόνες και τριάκτινο τιμόνι.
Το τελικό αποτέλεσμα μας δίνει ένα μίνι μοντέλο 2,5 μέτρων μήκους με βάρος μόλις 550 κιλών, το οποίο δεν απαιτεί για την κίνησή του ένα ενεργοβόρο υψηλού κυβισμού μηχανικό σύνολο, αλλά ένα μοτέρ μόλις 660 κ.εκ. με 43 ίππους.

Η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή, αφού το πρωτότυπο της Shell καίει 2,6 λτ./100 χλμ. σε μια ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, ενώ σε μια δοκιμή με βάση των Ευρωπαϊκό κύκλο κατανάλωσης, το αυτοκίνητο κατάφερε να επιτύχει 28% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με ένα μίνι μοντέλο και 32% λιγότερες σε σχέση με ένα υβριδικό αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά τέλος στο μέλλον του, στόχος των δημιουργών του πρωτότυπου είναι να αποδείξουν πως μπορεί με απλές λύσεις (μείωση του βάρους, πολύ καλή αεροδυναμική, μικρού κυβισμού κινητήρας κ.ο.κ.) τα αυτοκίνητα να προσφέρουν πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, χωρίς πάντως προς το παρόν να υπάρχουν άμεσα σχέδια περάσματός του στην παραγωγή.
TAG