Η Toyota εξελίσσει νέους ηλεκτροκινητήρες για τα υβριδικά της χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών, με στόχο τη μείωση της τιμής τους

Το Νο1 σε πωλήσεις υβριδικό, το εικονιζόμενο Toyota Prius, θα μπορούσε να ήταν πιο προσιτό
εάν χρησιμοποιούσε λιγότερο σπάνια μέταλλα στον ηλεκτροκινητήρα του ή τις μπαταρίες.
Στην προσπάθειά της να εξελίξει περαιτέρω την τεχνολογία των υβριδικών αυτοκινήτων, μειώνοντας από τη μια το κόστος τους και από την άλλη την εξάρτησή τους από σπάνια μέταλλα, η Toyota αναζητά νέες λύσεις κατασκευής των ηλεκτροκινητήρων τους.

Το νέο Yaris HSD, το μικροτέρο υβριδικό της Toyota,
σίγουρα θα είναι αρκετά πιο ακριβό από το "απλό" Yaris.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν πολλάκις κατηγορηθεί για τη χρήση σπάνιων υλικών στα υλικά κατασκευής των συστημάτων κίνησής τους, αφού πολλοί είναι αυτοί που κάνουν λόγο ότι τελικά, τα αυτοκίνητα αυτά περισσότερο βλάπτουν το περιβάλλον μειώνοντας τα αποθέματα σπάνιων μετάλλων, παρά το ωφελούν. Και είναι αλήθεια ότι τόσο το λίθιο των μπαταριών, όσο και λιγότερο γνωστά, αλλά και πιο σπάνια μέταλλα όπως το δυσπρόσιο ή το νεοδύμιο που χρησιμοποιούνται στους ηλεκτροκινητήρες των υβριδικών, είναι υλικά που σιγά-σιγά λιγοστεύουν. Παράλληλα, λόγω ακριβώς της σπανιότητάς τους τα μέταλλα αυτά αυξάνουν το κόστος εξέλιξης των υβριδικών και τελικά την τιμή τους, όντας ένας από τους βασικούς λόγους που τα υβριδικά σήμερα είναι ακριβά.

Για να ξεπεράσει λοιπόν τα παραπάνω προβλήματα, η Toyota, ο Νο1 κατασκευαστής υβριδικών παγκοσμίως, ετοιμάζει αυτή τη στιγμή μια νέα γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για τα μελλοντικά της οικολογικά μοντέλα, που δεν θα απαιτούν τη χρήση σπάνιων γαιών. Και σύμφωνα με το Reuters, είναι πολύ πιθανό να δούμε στην παραγωγή αυτούς τους νέους ηλεκτροκινητήρες μέσα στην επόμενη διετία. Ήδη πάντως, υπάρχουν κι άλλες εταιρείες που ασχολούνται με το πρόβλημα αυτό, όπως η Αγγλική Sevcon, η οποία ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ εξελίσσει μια νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων που δεν χρησιμοποιούν σπάνιες γαίες, αλλά μια νέα τεχνολογία που βασίζεται στο ατσάλι.

TAG