Toyota FT-Bh: Και υβριδικό, Και υπέρ-ελαφρύ, Και προσιτό!

Με compact διαστάσεις, περίεργης αισθητικής αμάξωμα, αλλά και πολύ χαμηλό βάρος παρουσιάζεται το πρωτότυπο Toyota FT-Bh.
Η Toyota αποφασίζει να κάνει όσο πιο προσιτή γίνεται την υβριδική τεχνολογία και μέσω του πρωτότυπου FT-Bh της Γενεύης, μας δείχνει την πρότασή της για ένα πλήρως οικολογικό όχημα του είδους, με διαστάσεις ίδιες με αυτές του Yaris.

Στο εσωτερικό του πρωτότυπου η εικόνα
έχει βγει από το κοντινό μέλλον.
Πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota πειραματίζεται πλέον και σε όλο μικρότερα υβριδικά μοντέλα, που θα καταστήσουν την τεχνολογία αυτή ακόμη πιο προσιτή. Αυτές τις ημέρες λοιπόν, η αποκάλυψη του πρωτότυπου FT-Bh στην Έκθεση της Γενεύης, μας έδειξε ότι οι Ιάπωνες έχουν πλέον μια απτή λύση να προτείνουν για ένα μικρό μοντέλο του είδους. Και με μήκος στα 3,985 μέτρα και πλάτος στα 1,695 μέτρα, το FT-Bh έχει τις ίδιες σχεδόν διαστάσεις με το νέο Yaris. Από την άλλη όμως, καταφέρνει να ζυγίζει μόλις 786 κιλά!

Κάνοντας χρήση ειδικών, ελαφριών υλικών στην κατασκευή του αμαξώματος και παράλληλα, πετώντας οτιδήποτε μη χρήσιμο από το εσωτερικό του πρωτότυπου, η Toyota κατάφερε να μειώσει το βάρος του FT-Bh σχεδόν κατά 25% σε σχέση με το Yaris. Και αυτό συμβαίνει παρότι το πρωτότυπο φέρει τα επιπλέον τμήματα ενός υβριδικού συστήματος, όπως είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία ιόντων-λιθίου. Μαζί βέβαια υπάρχει και ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης, το οποίο όμως έχει και αυτό πολύ compact διαστάσεις, μιας και είναι δικύλινδρο και με χωρητικότητα 1,0 λίτρου.

Το νέο υβριδικό σύστημα του FT-Bh, συνδυάζει έναν
ηλεκτροκινητήρα, με έναν 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του πρωτότυπου FT-Bh, είναι το εξαιρετικά αεροδυναμικό του αμάξωμα, το οποίο παρά τη μάλλον περίεργη αισθητική του, έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,235. Το γεγονός αυτό μαζί με το υβριδικό του σύστημα κίνησης, αλλά και το σούπερ-μειωμένο βάρος, έχει ως αποτέλεσμα το Toyota FT-Bh να απαιτεί μόλις 2,1 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. μεικτής διαδρομής και να εκπέμπει μόνο 49 γρ./χλμ. Και οι Ιάπωνες δεν σταματούν εδώ, αφού υπόσχονται ότι στο μέλλον θα δούμε και υβριδική έκδοση με φυσικό αέριο και εκπομπές CO2 38 γρ./χλμ., αλλά και υβριδική έκδοση που φορτίζει και από πρίζα (όπως στο Prius Plug-in) με εκπομπές CO2 μόνο 19 γρ./χλμ.
TAG