Οι καιροί αλλάζουν: Η Mercedes παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό τριαξονικό φορτηγό!

Το πρωτότυπο Urban eTruck θα μας οδηγήσει στο πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό διανομών της Mercedes σε μια 5ετία από σήμερα.
Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα, η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σιγά-σιγά και στα επαγγελματικά, με τη Mercedes να παρουσιάζει σε πρωτότυπη μορφή το νέο Urban eTruck, ένα πλήρως ηλεκτρικό τριαξονικό φορτηγό για βαριά χρήση.

Η κίνηση δίνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, που έχουν
συνδυαστική ισχύ 335 ίππων και ροπή 1.000 Nm.
Στόχος της Mercedes είναι να παρουσιάσει ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό βαρέως τύπου σε 5 χρόνια από τώρα και με το Urban eTruck, η γερμανική εταιρεία μας δείχνει το που θα πορευτεί.

Μέσω ειδικού ταχυφορτιστή, οι μπαταρίες του Urban eTruck
μπορούν να γεμίσουν από άδειες μέσα σε μόνο 2 με 3 ώρες.
Το πρωτότυπο βασίζεται πάνω σε ένα σασί τριαξονικού φορτηγού, όμως τα μηχανικά του μέρη έχουν αντικατασταθεί από δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν ηλεκτρικά ελεγχόμενο άξονα μετάδοσης, με τα μοτέρ να προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 335 ίππων και κορυφαία ροπή 1.000 Nm.

Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται από μπαταρίες ιόντων-λιθίου συνολικής χωρητικότητας 212 kWh, οι οποίες παρέχουν σύμφωνα με τη Mercedes, αυτονομία 200 χλμ., όση δηλαδή απαιτείται για μια τυπική ημέρα χρήσης του φορτηγού εντός των τειχών της πόλεως.

Οι μπαταρίες τοποθετούνται στο σασί και ο αριθμός τους μπορεί
να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη.
Ωστόσο για αυτούς που θέλουν περισσότερα χλμ. (ή λιγότερα), η Mercedes δίνει τη δυνατότητα πρόσθεσης ή και αφαίρεσης μπαταριών, λόγω της σπονδυλωτής κατασκευής της συστοιχίας.

Η γερμανική φίρμα παρέχει επίσης και ειδικούς ταχυφορτιστές 100 kW, που μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες σε 2 με 3 ώρες, βοηθώντας περαιτέρω στη λειτουργικότητα του φορτηγού.

Ως προς την παραγωγή του Urban eTruck, όπως προείπαμε στόχος της Mercedes είναι να ξεκινήσει την παραγωγή του μετά από μια 5ετία, με το νέο ηλεκτρικό φορτηγό να είναι σε θέση να παρέχει ωφέλιμο φορτίο έως και 26 τόνους (όσο ένα σημερινό μεγάλο φορτηγό διανομών).

Σε κάθε περίπτωση, η πρόταση των Γερμανών αναμένεται να φέρει επανάσταση στο χώρο των βαρέων φορτηγών, αφού με τον ηλεκτρισμό το κόστος χρήσης των οχημάτων του είδους αναμένεται να μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το σημερινό.
TAG