Νέος 1.500άρης κινητήρας 111 ίππων για το Toyota Yaris!

H Toyota παρουσίασε σήμερα έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων για το Yaris, ο οποίος αποδίδει 111 ίππους ισχύος και έχει καλύτερη κατανάλωση από τον κινητήρα βενζίνης 1,33 λίτρων που αντικαθιστά.

Το νέο μοτέρ αποτελεί μέλος της νέας γενιάς ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion) κινητήρων της Toyota, είναι 4κύλινδρο, ατμοσφαιρικό και έχει χωρητικότητα 1.496 κ.εκ.

Η ονομαστική του απόδοση είναι 111 άλογα και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ., με τα 118 Nm εξ αυτών να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Στο πεδίο των επιδόσεων, το 0-100 έρχεται σε 11,0 δλ. όντας γρηγορότερο κατά 0,8 δλ. σε σχέση με το μοτέρ 1,33 λτ.-99 PS, ενώ υπάρχει διαφορά 1,2 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα (17,6 έναντι 18,8 δλ.).

Πολύ ενδιαφέρον έχουν τα χαρακτηριστικά του που αφορούν στην μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων CO2 και NOx, ώστε σύμφωνα με την Toyota ο νέος κινητήρας να είναι μέσα στα νέα στάνταρ μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων που αναμένουμε να ανακοινωθούν στην Ευρώπη μέσα στη χρονιά.

Έτσι, οι μηχανικοί της Toyota του έχουν προσδώσει κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 38,5%, με πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης 13,5, ενσωματώνοντας σύστημα EGR (επανακυκλοφορία καυσαερίων) αλλά και διευρυμένο χρονισμό των βαλβίδων, που του επιτρέπουν να αλλάζει τη λειτουργία του από κύκλο Όττο σε κύκλο Άτκινσον.

Παράλληλα, το μοτέρ αυτό διαθέτει και υδρόψυκτη πολλαπλή, ώστε να περιοριστεί η θερμοκρασία στο εσωτερικό του κινητήρα και να μειωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι κατά την κίνηση στην εθνική. Τέλος, ο νέος κινητήρας διαθέτει και ιδιαίτερα μειωμένες τριβές.


Εν τέλει και ύστερα από όλα τα παραπάνω, η Toyota υπόσχεται ότι παρότι ο νέος 1.500άρης είναι πιο ισχυρός κατά 12 άλογα σε σχέση με τον 1,33 λτ., η κατανάλωσή του είναι μειωμένη κατά 12% με βάση τον τωρινό ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης.
TAG